Savu debiju jaunais, pilnībā elektriskais Mercedes-Benz eCitan svinēs jau trešdien, 25. augustā, plkst. 15:00. To vērot varēs mediju tiešsaistes platformā Mercedes me.
Nu jau esam piemirsuši, ka nosaukums Citan veidots no diviem vārdiem “city” un “titan”. Tātad – mēs runājam par pilsētas titānu. Tāda šī automašīna vienmēr ir bijusi un būs arī turpmāk. Tāpēc jau šobrīd droši var apgalvot, ka zīmola DNS – kompakti ārējie izmēri, lieliska vadāmība, nevainojamas drošības sistēmas un plaša funkcionalitāte, būs arī jaunā eCitan galvenie raksturlielumi.
Kompaktais izmērs apvienojumā ar plaši atveramajām bīdāmajām durvīm abos automobiļa sānos, kā arī durvīm aizmugurē, aizvien padara to viegli lietojamu gan pasažieriem, gan kravu pārvadājumiem. Šajā automobilī iespējams ietilpināt līdz pat septiņām pasažieru vietām, vai arī pēc nepieciešamības aprīkot to ar dažādiem oriģinālajiem groziem, starpsienām, kopskaitā 150 veidu dažādām speciālajām aprīkojuma vienībām, kas izstrādāts šī automobiļa individualizēšanai atbilstoši klienta vajadzībām. Tāpēc šis pilsētas varonis pielāgojas jebkuram saimniekam – beķerim, tirgotājam, amatniekam, kādas organizācijas saimniecības vadītājam, gidam, sporta nodarbju organizatoram, un ikvienam citam.
Iepriekšējās paaudzes Citan varēja arī lepoties ar nevainojamām drošības sistēmām, pateicoties ADAPTIVE ESP, kas spēj mijiedarboties ar transportlīdzekļa slodzi. Šī novatoriskā, dinamiskā sistēma apvieno ABS (bremžu pretbloķēšanas), VDC (transportlīdzekļa dinamiskā kontrole), TCS (vilces kontrole), ASR (paātrinājuma slīdēšanas kontrole), un piedziņas-bremzēšanas momenta kontroli un ar tām saistītās apakšfunkcijas. Citan ir aprīkots arī ar BAS (bremžu palīgsistēma), kas saglabā bremžu spiedienu vēl dažas sekundes pēc pedāļa atlaišanas, tā novēršot mašīnas ripošanu atpakaļ, ja tiek braukts slīpumā.
Visbeidzot Citan līdz šim bija slavens arī ar savu ekonomiju un veiktspēju. Piemēram, CitanBlueEFFICIENCY standarta patēriņš ir 4.3 litri degvielas uz 100 kilometriem. Tas “spīd” arī ar īpaši garu apkopes intervālu – 40 000 km. Neviens cits pilsētas furgons ar iekšdedzes dzinēju nespēj mēroties spēkiem ar Citan.
Jautājums – kā mūs pārsteigs jaunais eCitan?