25. augusts, 2021

Jaunais Citan un eCitan - lielisks piedāvājums mazo furgonu segmentā

Jaunais Citan un eCitan - lielisks piedāvājums mazo furgonu segmentā

Kompakti ārējie izmēri, iespaidīga kravnesība un plašas pielietojuma iespējas ir galvenie kritēriji, kas raksturo abus jaunos pilsētas titānus – Mercedes-Benz Citan un eCitan. Iegādei jaunais Citan būs pieejams no septembra vidus, savukārt eCitan – nākamā gada otrajā pusē.

21c0513_200.jpg

Abi modeļi ir plaši pielāgojami gan dažādiem piegādes un pakalpojumu sniegšanas veidiem (Panel VAN), gan pasažieru pārvadājumiem (Tourer). Vēlāk Citan būs pieejams arī ar garo riteņu bāzi, kā arī Mixto versija.

Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, Citan dizains kļuvis līdzsvarotāks un jutekliskāks. Plaši atveramas bīdāmās durvis abās transportlīdzekļa pusēs, kā arī zemi sliekšņi nodrošina ērtu piekļuvi salonam un kravas telpai. Tāpat, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, pat variantā ar īso riteņu bāzi jaunais Citan piedāvā daudz vairāk vietas salīdzinājumā ar priekšgājēja modeli. Piemēram, Panel Van kravas nodalījuma garums ir 3,05 metri, un tajā var ievietot divas eiro paletes vienu aiz otras.

21c0513_002.jpgGan Panel Van, gan Tourer būs pieejami BASE un PRO līmeņos. Izvēloties BASE Line, klients saņems automašīnu ar funkcionālu sākuma līmeņa pamataprīkojumu. Savukārt, PRO Line apvieno reprezentatīvu dizainu ar papildu funkcionalitāti.

Jaunā Citan dzinēju klāstu veido trīs dīzeļdegvielas un divi benzīna modeļi. Tos visus vieno lieliska vadāmība un degvielas ekonomija. Visi dzinēji ir aprīkoti ar ECO start/stop funkciju. Līdzās sešu pakāpju manuālajai pārnesumkārbai jaudīgākie dīzeļdegvielas un benzīna modeļi ir pieejami arī ar septiņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu. 85 kW jaudīgajam dīzeļdegvielas motoram, kas paredzēts Panel Van, tiek piedāvāta jaudas un griezes momenta kāpināšanas funkcija, kas īslaicīgi var nodrošināt līdz 89 kW jaudu un 295 Nm griezes momentu. Tas ievērojami atvieglo apdzīšanas manevrus.

eCitan – lai izvēle būtu pilnīga

21c0512_001.jpgSavukārt eCitan paplašinās tirgū jau pieejamā Mercedes-Benz elektriskā komerctransporta klāstu. eCitan ar vienu uzlādi varēs mērot aptuveni 285 kilometrus, kas ir optimāls attālums kurjerpasta un piegādes pakalpojumiem pilsētā.

Akumulatoru varēs lādēt pēc izvēles un iespējām gan ar līdzstrāvu, gan maiņstrāvu ar maksimālo jaudu līdz 75kW. Uzlādei ātrās uzlādes stacijās no 10 līdz 80 procentiem būs nepieciešamas 40 minūtes. Pilnai uzlādei nepieciešamais laiks būs atkarīgs no pieejamās infrastruktūras un transportlīdzekļa aprīkojuma. Lai iespējotu gan maiņstrāvas, gan līdzstrāvas uzlādi, eCitan pēc izvēles var pasūtīt kombinēto uzlādes sistēmu. Tā ir uzstādīta transportlīdzekļa priekšpusē zem Mercedes zvaigznes.

Arī eCitan būs pieejami vairāki virsbūves varianti. To elektromotors nodrošinās maksimālo jaudu 75 kW/102 ZS1. Maksimālais griezes moments būs 245 Nm, nodrošinot īpaši spēcīgu uzrāvienu no vietas. Litija jonu akumulators ir novietots zem grīdas pirms aizmugurējās ass. Tāpēc, runājot par kravas nodalījuma izmēriem un kravnesību, kā arī aprīkojuma pieejamību, eCitan nepiekāpjas modeļiem ar iekšdedzes dzinēju.

Klientu rīcībā būs divas piedziņas programmas: Comfort un ECO, kā arī trīs dažādi rekuperācijas līmeņi (D- / D / D+).

Augstākā līmeņa drošība

Gan Citan, gan eCitan pamatoti lepojas ar ļoti augstiem drošības rādītājiem. To virsbūvei ir izturīga struktūra ar enerģiju absorbējošajiem izkliedes ceļiem.

Papildu likumdošanā noteiktajām ABS un ESP sistēmām jaunie Citan modeļi ir aprīkoti arī ar sānu vēja palīgu, noguruma brīdināšanas sistēmu ATTENTION ASSIST un citām palīgsistēmām. Piemēram, Citan Tourer standartaprīkojumā ir Active Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist un ātruma ierobežošanas palīgsistēma ar ceļa zīmju nolasīšanas funkciju, kā arī Active Brake Assist, kas var krasi samazināt bremzēšanas ceļu avārijas gadījumā – pie ātruma 120 km/h par sešiem metriem.

Visas minētās palīgsistēmas, ko atbalsta sensori un kameras, uzrauga satiksmi un apkārtni un, ja nepieciešams, var brīdināt un palīdzēt autovadītājam. Saskaņā ar individuālu pasūtījumu, protams, ir pieejamas arī daudzas citas braukšanas palīgsistēmas, tostarp aktīvās distances palīgsistēma DISTRONIC, kas var automātiski pārņemt auto vadību sastrēgumos, kā arī aktīvās stūres palīgs, kas palīdz autovadītājam noturēt Citan joslas centrā.

Citan Panel Van standarta aprīkojumā ir seši drošības spilveni - priekšējie drošības spilveni vadītājam un līdzbraucējam, logu spilveni un krūšu kurvja sānu spilveni. Savukārt, Citan Tourer standarta aprīkojumā ir centrālais drošības spilvens, kas atrodas starp vadītāja un līdzbraucēja sēdekļiem, un atveras smagas sadursmes gadījumā.

Intuitīvs displejs ar MBUX un digitālajiem pakalpojumiem no Mercedes me

citan m buxTāpat kā tā lielo brāli – Sprinter, un Mercedes-Benz vieglos automašīnu modeļus, jauno Citan pēc izvēles var aprīkot ar intuitīvi vadāmo informācijas un izklaides sistēmu MBUX (Mercedes Benz User Experience).

Jaunajam Citan pēc pieprasījuma ir pieejami dažādi MBUX pārvaldības varianti. Papildu skārienjūtīgajam septiņu collu ekrānam, skārienjūtīgajām pogām uz stūres un balss palīgam "Hey Mercedes", iespējama arī integrācija ar viedtālruni, Bluetooth brīvroku sistēma un digitālais radio (DAB un DAB+).

Jaunais Citan jau rūpnīcā tiek sagatavots daudzu Mercedes me connect digitālo pakalpojumu izmantošanai. Tas sniedz iespēju klientiem iegūt nepieciešamo informāciju par savu transportlīdzekli neatkarīgi no viņu atrašanās vietas.




Saistītie raksti