Sanīveila, Kalifornija. Šodien Mercedes-Benz atklāja plānus izstrādāt savu operētājsistēmu MB.OS, kas tiks ieviesta desmitgades vidū ar jauno MMA (Mercedes Modular Architecture) platformu. MB.OS ir izveidota un izstrādāta uzņēmuma iekšienē, lai pilnībā kontrolētu attiecības ar klientiem, nodrošinātu datu privātumu un izmantotu unikālo visu automobiļa funkciju integrāciju.
MB.OS, kuras pamatā ir konkrētiem mērķiem paredzēta mikroshēmas-mākoņa arhitektūra, gūst labumu no pilnas piekļuves visās automobiļa sfērās – informācija un izklaide, automatizēta braukšana, virsbūve un komforts, braukšana un uzlāde. Šī stratēģiskā pieeja ļauj pasaulē vērtīgākajam luksusa automobiļu zīmolam[1] piedāvāt klientiem diferencētu, izcilu produkta pieredzi.
“Mercedes-Benz ir apņēmības pilns ražot pasaulē iekārojamākos automobiļus. Līdz ar to mēs pieņēmām lēmumu izstrādāt paši savu operētājsistēmu – unikālu mikroshēmas-mākoņa arhitektūru, kas izmanto pilnu piekļuvi mūsu automobiļu aparatūras un programmatūras komponentiem. Apvienojot šīs uzņēmuma zināšanas ar noteiktiem pasaules klases partneriem, mēs radīsim izcilu klientu pieredzi no braukšanas palīgsistēmām, navigācijas un izklaides līdz pat integrētai uzlādei. MB.OS iekļaus pilnīgas jaunināšanas iespējas un pastāvīgus uzlabojumus.”
Ūla Šelleniuss, Mercedes-Benz izpilddirektors
Partneriem atvērtas patentētas sistēmas izstrāde
MB.OS ir izstrādāta, lai apvienotu uzņēmuma vērtību ķēdes svarīgākos aspektus, tai skaitā izstrādi, ražošanu, tirdzniecību un pakalpojumus vairākos kanālos, padarot to par visai Mercedes-Benz uzņēmējdarbībai piemērotu operētājsistēmu. Tādējādi MB.OS ietekme sniedzas no izstrādes ciklu nodalīšanas līdz klienta dzīves cikla vērtībai vēl ilgi pēc sākotnējās automobiļa iegādes.
Uzņēmums izveidoja savu operētājsistēmu tā, lai tā būtu standartizēta visā automobiļu klāstā, pilnībā atjaunojama ātriem produktu jauninājumiem un ar nolūku atvērta noteiktiem partneriem. Lai gan Mercedes-Benz definē un kontrolē arhitektūru ar savu aparatūru un programmatūras bāzes līmeni, vadošo tehnoloģiju uzņēmumu integrācija sniedz klientiem piekļuvi klasē labākajiem pakalpojumiem, saturam un funkcijām.
Šo MB.OS partneru starpā ir NVIDIA, kas nodrošina savu programmatūru, datus, zināšanas mākslīgā intelekta jomā un tā Orin vienkristālshēmu, lai uzlabotu SAE 2. un 3. līmeņa automatizētās braukšanas etalonsistēmas. Automobiļu varianti būs aprīkoti arī ar nākamās paaudzes sensoriem, tai skaitā Luminar attāluma lāzermērīšanas (Light Detection and Ranging – LiDAR) sensoriem. Šodien Mercedes-Benz paziņoja par jaunāko partnerību – jauno ilgtermiņa stratēģisko sadarbību ar Google, lai izstrādātu un ieviestu jaunākās paaudzes automobiļa navigācijas sistēmas pieredzi.
Ar informāciju un izklaidi saistītās pieredzes uzlabošana
Mercedes-Benz būs pirmais automobiļu ražotājs, kas izstrādās savu navigācijas sistēmu, izmantojot Google Maps platformas nodrošinātos jaunu automobiļu datus un navigācijas iespējas, kas tiks iegulti MB.OS. Mērķis ir nodrošināt luksusa automobiļu ražotājam piekļuvi Google vadošajam ģeotelpisko datu piedāvājumam, tai skaitā reāllaika satiksmes informācijai un satiksmes prognozēm, automātiskai maršruta maiņai u. c. Lai uzlabotu lietotāja pieredzi, vadītāji informācijas un izklaides sistēmā varēs izmantot arī lietotni YouTube, kad automobilis būs novietots stāvēšanai un tiks izmantota DRIVE PILOT 3. līmeņa nosacīti automatizētā braukšanas sistēma, ja tas būs atļauts. Turklāt Mercedes-Benz saviem klientiem nodrošinās piekļuvi Google Place Details, palīdzot viņiem atrast detalizētu informāciju par vairāk nekā 200 miljoniem uzņēmumu un vietu visā pasaulē, tai skaitā darba laiku, fotoattēlus, vērtējumus un atsauksmes. Google nodrošinātā funkcija Place Details no šodienas būs pieejama visos automobiļos ar jaunākās paaudzes MBUX attiecīgajos tirgos.[2]
Tajā pašā laikā Mercedes-Benz vadītāji turpinās izmantot būtisko navigācijas funkciju vietējās integrācijas sniegtās priekšrocības, kas nav pieejamas standarta informācijas un izklaides sistēmās. Viens piemērs ir precīza un uzticama nobraucamā attāluma pārvaldība elektromobiļiem. Tā ir iespējama tikai tāpēc, ka MB.OS ir piekļuve visiem automobiļa datiem, piemēram, uzlādes stāvoklim un elektroenerģijas patēriņam, tādējādi uzsverot stratēģisko pamatojumu apvienot patentētos līdzekļus ar noteiktiem partneriem.
Mercedes-Benz vēl vairāk paplašinās informācijas un izklaides funkcijas sadarbībā ar jauniem partneriem, kuri ir vadošie video, spēļu un produktivitātes lietotņu izstrādātāji. MB.OS atklās jaunas automobiļa spēļu iespējas, izmantojot Antstream arkādes spēlēm. Automobiļa videokonferenču risinājumi tiks papildināti ar populārajiem pakalpojumiem Webex un Zoom. Turklāt vadošais specializētais Tencnet saturs vēl labāk atbildīs īpašajām klientu vēlmēm Ķīnā.
No 2023. gada MB.OS priekštecis jau būs pieejams jaunajā E-Class ar trešās paaudzes MBUX. Jauns MBUX API Android operētājsistēmai ļauj instalēt trešo pušu lietotnes, nodrošinot labāku lietotāja pieredzi salīdzinājumā ar spoguļotām lietotnēm.
Uzziniet vairāk par jaunās E-Class un MBUX jaunajām funkcijām šeit.
Automatizētas braukšanas pilnveide
Nākamās paaudzes SAE 2. līmeņa automatizētā braukšanas sistēma tiks ieviesta bāzes komplektācijas segmentā, pilnībā izmantojot mašīnmācīšanās potenciālu. MMA platformā būs pieejams visaptverošs sensoru klāsts, un uz to attieksies arī jaunās apstrādes jaudas. Sensoru iestatījumi būs izveidoti tā, lai tie atbilstu pilsētvides augstajām prasībām, it īpaši gājēju klātbūtnei un blīvajām, komplicētajām kustības shēmām. Mercedes-Benz klienti varēs izbaudīt lielāku komfortu, tai skaitā braukšanu, neturot rokas uz stūres un vērojot ceļu, ja tas būs atļauts saskaņā ar vietējiem noteikumiem. Ķīnā būs pieejama arī uz navigāciju balstīta, sistēmas iniciēta joslu maiņa, izmantojot Ķīnas vietējā partnera AMAP nodrošinātos karšu datus.
Uzņēmums koncentrējas uz 3. līmeņa nosacīti automatizēto braukšanu – galīgajā stadijā mērķis ir braukt ar ātrumu līdz 130 km/h. Lai to panāktu, Mercedes-Benz sadarbojas ar NVIDIA, lai izstrādātu pilnībā programmējamas un atjaunojamas braukšanas automatizācijas sistēmas. Automobiļa braukšanas sistēmas “smadzenes” ir NVIDIA DRIVE Orin vienkristālshēma, kas spēj veikt 254 triljonus darbību sekundē, lai apstrādātu datus no apkārt automobilim izvietotajiem sensoriem. Sistēmas “acis” jeb uztveršanas sistēmas, kas darbojas līdzās radaru sensoriem un kamerām, ir LiDAR sensori, kurus izstrādājis Mercedes-Benz partneris Luminar. Luminar nākamās paaudzes IRIS sensors infrasarkanajā spektrā var atpazīt pat nelielus priekšmetus ar zemu atstarojumu. Papildu mērījumi, kas uztver modalitātes, nodrošina sistēmas atbilstību augstākajiem Mercedes-Benz drošības standartiem.
Ķīnā Mercedes-Benz ir nodibinājis partnerību ar vietējo mākoņpakalpojumu sniedzēju Tencnet, lai nodrošinātu automatizētās braukšanas sistēmas. Tiek plānota uzlabota lietotāja saskarne automatizētām braukšanas funkcijām, tai skaitā uzlabots kartes skats joslas līmenī.
Uzziniet vairāk par Mercedes-Benz nosacīti automatizētās braukšanas funkcijām šeit.
Elastīgu jauninājumu piedāvājums
MB.OS tehnoloģiskais pamats paplašina iespējas instalēt jauninājumus ar programmatūras starpniecību. Mercedes-Benz Operating System nošķir aparatūru no programmatūras, ļaujot ātrāk īstenot inovāciju ciklus, palielinot atjauninājumu elastību un instalēšanas ātrumu. MB.OS viss būs pilnībā savienojams, izmantojot Mercedes-Benz Intelligent Cloud. Tas nodrošina pamatu savienotiem pakalpojumiem visā autoparkā un ļauj Mercedes-Benz aizsargāt un izmantot klientu datus, jo uzņēmums pilnībā kontrolē visu būtisko infrastruktūru.
Mercedes-Benz piedāvās jaunus – personalizētākus un ērtākus – pakalpojumus, pateicoties Mercedes me ID, kas savieno visu ar klientiem saistīto informāciju no pirkumiem un finansējuma līdz servisa apmeklējumiem, uzlādes un maksājumu datiem. Tas ļauj klientiem savienoties ar Mercedes-Benz, personalizēt iestatījumus un profilus, kā arī saņemt viņu konkrētajām vajadzībām pielāgotus piedāvājumus.
Lai vienkāršotu klientu pieredzi, personalizētie pakalpojumi un jauninājumi būs pieejami trīs ērtās komplektācijās: MB.CONNECT, MB.CHARGE, MB.DRIVE[3]. Tādas automobiļa funkcijas kā navigācija, tālvadība, 360° automobiļa aizsardzība, izklaide un saziņa, kā arī daudzas citas būs apvienotas komplektācijā MB.CONNECT, un tās tiks atjauninātas ar over-the-air atjauninājumu palīdzību. Komplektācijā MB.CHARGE elektromobiļu īpašniekiem būs pieejami elastīgi un pievilcīgi tarifi atkarībā no nobrauktā attāluma. MB.CHARGE nodrošina maksimālu pārredzamību, pateicoties fiksētiem uzlādes tarifiem, kā arī prioritārai piekļuvei Mercedes-Benz lieljaudas uzlādes tīklam.
Ar MB.DRIVE klienti varēs savos automobiļos paplašināt uzlaboto vadītāja palīgsistēmu funkcijas. Visos jaunajos modeļos būs integrēta nepieciešamā uztveršanas tehnoloģija, lai varētu izmantot 2. līmeņa vadītāja palīgsistēmas. Noteiktus modeļus var pasūtīt ar uzlabotām vadītāja palīgsistēmām vai 3. līmeņa nosacīti automatizēto vadītāja palīgsistēmu, noslēdzot līgumu uz noteiktu laiku. Sākot ar 2025. gadu, noteiktas funkcijas var jaunināt visā automobiļa dzīves cikla laikā, izmantojot Mercedes me Store. Lai apskatītu jaunās funkcijas un veiktu pirkumus, klienti var piekļūt Mercedes me Store lietotnē, tīmeklī vai automobilī.
Finanšu iespēju atklāšana
Uzņēmums ir pārliecināts, ka šī stratēģiskā pieeja programmatūras un aparatūras izstrādei būs pastāvīgu ienākumu, kā arī papildu ieguldījumu pamatā. Jau 2022. gadā Mercedes-Benz guva ar programmatūru saistītus ieņēmumus vairāk nekā 1 miljarda eiro apmērā, pateicoties tādiem produktiem un pakalpojumiem kā navigācija, Live Traffic un kartes atjauninājumi tiešsaistē.
Tālākā nākotnē uzņēmums paredz, ka MB.CONNECT un MB.DRIVE radītie ar programmatūru saistītie kopējie ieņēmumi līdz desmitgades vidum palielināsies līdz vairākiem miljardiem eiro, un līdz desmitgades beigām tie palielināsies vēl par dažiem miljardiem eiro. Šobrīd uzņēmums cenšas pārsniegt savu mērķi – ieņēmumus pirms procentiem un nodokļiem 1 miljarda eiro apmērā no digitālajiem pakalpojumiem 2025. gadā, kas jau ir daļa no esošajiem peļņas mērķiem.
Programmatūra kļūs par būtisku uzņēmuma produktu izstrādes procesa un investīciju plāna daļu, un 25 procenti pētniecības un izstrādes budžeta līdz desmitgades vidum tiks piešķirti programmatūras izstrādei. Tas neietekmēs grupas vidējā termiņa investīciju samazināšanas plānus.
Kontaktinformācija
Tobiass Justs (Tobias Just), tālr.: +49 (0) 160 868 7568,
Katja Bota (Katja Bott), tālr.: +49 (0) 160 861 0452,
Papildinformācija par Mercedes-Benz Group ir pieejama šajā tīmekļa vietnē:
group-media.mercedes-benz.com and group.mercedes-benz.com