2. decembris, 2020

Mercedes-Benz saņēmis prestižo 2021. gada kravas automašīnu inovācijas balvu

Mercedes-Benz saņēmis prestižo 2021. gada kravas automašīnu inovācijas balvu

Trīsstaru zvaigznei, Daimler Trucks, kas pirmā pasaulē jau 2016. gadā prezentēja lieljaudas elektrisko kravas automašīnu piegādēm pilsētā, ir visnovatoriskākās kravas automašīnas – nule kā atzinusi Starptautiskā Gada kravas automašīnu (GKA) žūrija.

Piešķirot prestižo 2021. gada kravas automašīnu balvu uzreiz diviem Meredes-Benz automobiļiem, par labākajiem savā jomā atzīts eActros un Mercedes-Benz GenH2 Truck. Par labākajiem savā jomā atzīts eActros un Mercedes-Benz GenH2 Truck.

eActros prototips, kas ar vienu uzlādi spēj veikt 200 km, pirmizrādi piedzīvoja 2018. gadā. Patlaban notiek auto testēšana klientu vidē. Savukārt, konceptauto ar ūdeņraža dzinēju Mercedes-Benz GenH2 Truck, kam uzpilde veicama reizi 1000 kilometros, Daimler prezentēja šā gada septembrī. Plānots, ka šī auto testēšana klientu vidē sāksies 2023. gadā, bet sērijveida ražošana - šīs desmitgades otrajā pusē.


eActros klientu testos sevi ir pierādījis kā izcils smagsvara transportlīdzeklis kravu piegādei pilsētās. Veiktspējas rādītājos tas nekādā ziņā neatpalieks no parastās kravas automašīnas ar dīzeļdegvielas dzinēju. Turpretī tādos aspektos kā jauda un drošība sērijveida eActros būs ievērojami pārāks par esošo prototipu. Sērijveida eActros būs līdzvērtīgs parastajam Actros arī attiecībā uz kravnesību – būs pieejami gan divu, gan trīs asu modeļi. Daimler Trucks integrēs transportlīdzekli vienotā ekosistēmā, kas ietver konsultēšanas pakalpojumus par elektrisko mobilitāti, maršrutu analīzi ar iespējamo ceļu nodevu minimizēšanu, e-autoparka integrācijas atbalstīšanu un piemērotu uzlādes infrastruktūras risinājumu izstrādi.


Arī Mercedes-Benz GenH2 kravas automašīna veiktspējā būs līdzvērtīga parastajai tālsatiksmes kravas automašīnai, tikai videi tā būs nesalīdzināmi draudzīgāka. Sērijveida versijas pilna masa būs 40 tonnas un kravnesība - 25 tonnas. GenH2 Truck koncepcijas pamatā ir divas īpašas šķidrā ūdeņraža tvertnes un jaudīga ūdeņraža pārstrādes sistēma, kas automašīnai ļaus veikt garu nobraukumu apvienojumā ar ar lielu celtspēju. Šķidrajam ūdeņradim (LH2) Daimler Trucks dod priekšroku tāpēc, ka šajā stāvoklī enerģijas nesējam ir daudz lielāks enerģijas blīvums attiecībā pret tilpumu. Rezultātā degvielas tvertnes ir mazākas un vieglākas, atstājot vairāk vietas kravai, tajā pašā laikā iespējams pārvadāt vairāk ūdeņraža un veikt lielākus attālumus. Tas padara GenH2 kravas automašīnu sēriju piemērotu grūti plānojamu daudzu dienu tālsatiksmes pārvadājumiem.




Saistītie raksti