Jaunajam Mercedes-Benz GLS ir īpaši liela ietilpība, pārspējot pat tā priekšgājēju – garumā +77 mm, platumā +22 mm. Unikālā, pasaulē pirmā 48 voltu E-ACTIVE BODY CONTROL aktīvā piekare nodrošina nepārspējamu komfortu jebkuros apstākļos. Trīs pilnvērtīgas elektriski regulējamas sēdekļu rindas un ietilpīgs bagāžas nodalījums ar tilpumu līdz pat 2400 litriem sniedz arī praktiskas ērtības. Turklāt pieejama versija GLS 580 4MATIC ar jaunu elektrificētu V8 dzinēju ar 48 voltu EQ Boost sistēmu un iebūvētu startera ģeneratoru. Jaunais Mercedes-Benz GLS, kas ir lielākais un greznāk aprīkotais Mercedes-Benz apvidus automobilis, Baltijā tirdzniecībā šobrīd pieejams tikai Latvijā – Daimler AG ģenerālpārstāvja SIA “Domenikss” auto salonā.
“48 voltu E-ACTIVE BODY CONTROL aktīvā piekare sniedz izcilu komfortu, veiklu manevrēšanu un augstas pakāpes bezceļu caurgājību. GLS modelis ir aprīkots ar Mercedes-Benz jaunākās paaudzes palīgsistēmām. Jaunā 4MATIC sistēma nodrošina lielisku vadāmību uz ceļa un pārliecinoši darbojas tālās nomalēs. Līdzīgi kā apvidus automobiļu S klases modelī, jaunajā GLS padomāts par pasažieru ērtībām – jo īpaši par aizmugurē sēdošajiem,” skaidro SIA “Domenikss” mazumtirdzniecības direktors Renārs Agarskis.
Liela un iespaidīga luksusa apvidus automobiļa āriene
Jaunā GLS dizains demonstrē moderno luksusu gan uz ceļa, gan bezceļa apstākļos. Mercedes-Benz jaunums ir AMG Line riteņi ar līdz pat 23 collu diametru. Uz piemērotību bezceļa apstākļos norāda arī auto gandrīz vertikālais astoņstūru radiatora režģis apvidus automobiļa interpretācijā, izceltā hromētā kartera aizsargplātne un dzinēja pārsegs ar divām gaisa ieplūdēm. Automobiļa ārieni un augsto tehnisko standartu līmeni pastiprina MULTIBEAM LED priekšējie lukturi, kuros ir iestrādātas 112 LED gaismas diodes.
Izsmalcināta aerodinamika
Jaunā GLS modeļa aerodinamiskās pretestības koeficients ir samazināts līdz pat 0,32 – tas ir būtisks uzlabojums salīdzinājumā ar tā priekšgājēju (cd 0,35) un iespaidīgs sasniegums lielgabarīta luksusa apvidus automobiļu segmentā. Izcila aerodinamika ļauj, pirmkārt, mazināt degvielas patēriņu un, otrkārt, ierobežot vēja radītā trokšņa līmeni.
Mercedes-Benz īpašu uzmanību pievērsuši virsbūves apakšai un gaisa plūsmai caur dzinēja nodalījumu. Tas ir būtiski, jo raksturīgās apvidus automobiļu formas – vertikālā priekšpuse un augstais klīrenss – padara šīs zonas jutīgas pret zemas gaisa plūsmas radīto pretestību.
Salona dizainā – elegants luksuss un inovācijas
Jaunā GLS salons iemieso luksusa elegances estētiku – arī standarta izpildījumā ir iekļauta ādas apdare. Tajā Mercedes-Benz luksusa limuzīna komforts ir saplūdis ar robusti progresīvām apvidus automobiļa detaļām. Vadības paneļa centrālais elements ir iespaidīga izmēra ekrāns, kas ir iestrādāts izceltā vadības paneļa konsolē. Visas GLS komforta funkcijas var vadīt no MBUX informācijas un izklaides sistēmas lielā skārienekrāna, sēžot autovadītāja sēdeklī.
MBUX aizmugurējo sēdekļu izklaides sistēma (Rear Seat Entertainment System) ir pieejama visos sēdekļu komplektācijas variantos. Tajā ir iekļauti divi 11,6 collu skārienekrāni, kas ļauj pasažieriem otrajā rindā baudīt filmas vai mūziku, lietot internetu vai veikt zvanus un ievadīt brauciena informāciju. MBUX iekšējā palīgsistēma (Interior Assistant) ļauj autovadītājam un priekšējam pasažierim ar žestu atpazīšanas sistēmas palīdzību intuitīvi vadīt dažādas komforta un MBUX funkcijas.
Plašs salons ar trim elektriski regulējamām sēdekļu rindām
Jaunā GLS salonā ir vairāk vietu, jo īpaši otrajā sēdekļu rindā, ko elektriski iespējams regulēt par 10 cm. Ja sēdekļi atbīdīti maksimāli tālu, vietas kājām ir par 87 mm vairāk nekā tā priekšgājējā. Visi sēdekļi ir elektriski regulējami jau standarta izpildījumā. Tas attiecas arī uz EASY-ENTRY funkciju, kas nodrošina ērtu iesēšanos un izkāpšanu no diviem atsevišķajiem sēdekļiem trešajā rindā. Šim nolūkam otrās rindas sēdekļi aizbīdās tālu uz priekšu un nolokās. Sēdekļi trešajā rindā ir pilnībā aprīkoti un piemēroti līdz pat 1,94 m gariem cilvēkiem, kā arī apsildāmi.
Lai izveidotu līdzenu kravas nodalījumu līdz pat 2400 litru ietilpīgajā GLS bagāžas nodalījumā, ar vienas pogas palīdzību visus aizmugurējos sēdekļus var nolocīt atsevišķi vai vienlaikus. Auto aizmuguri iespējams automātiski nolaist par 50 mm, tādējādi nodrošinot ērtu bagāžnieka piekraušanu un izkraušanu.
Jauda ar EQ Boost – izvēle starp sešiem vai astoņiem cilindriem
Jaunajā Mercedes-Benz GLS pieejamie jaudīgie sešu un astoņu cilindru dzinēji nodrošina harmonisku braukšanas komfortu un acumirklīgu jaudu. Ar GLS 580 4MATIC nonākšanu tirgū tiek atzīmēta jaunā elektrificētā V8 benzīna dzinēja pasaules pirmizrāde. Šī dzinēja tilpums ir aptuveni četri litri, un tas attīsta 360 kW (489 ZS) jaudu, kā arī 700 Nm griezes momentu, EQ Boost sistēmai īslaicīgi pievienojot arī papildu 250 Nm griezes momentu un 16 kW/22 ZS jaudu.
Elektrificēts ir arī GLS 450 4MATIC rindas sešu cilindru benzīna dzinējs ar EQ Boost. Integrētais startera ģenerators (ISG) veic hibrīda funkcijas, piemēram, nodrošina papildu jaudu, braukšanu ar atslēgtu transmisiju vai enerģijas atgūšanu, kā arī ļauj ietaupīt degvielu apjomā, ko iepriekš spēja tikai augstsprieguma hibrīda tehnoloģijas.
Sešu cilindru dīzeļdzinējs
Ir plānots, ka tirgū būs pieejami divi GLS modeļi, ko darbinās OM 656 dīzeļdzinējs. Ir pieejami divi rindas sešu cilindru dzinēji ar atšķirīgu jaudu, proti, GLS 350 d 4MATIC ar 210 kW (286 ZS) jaudu un 600 Nm griezes momentu (kombinētais degvielas patēriņš: 7,9–7,6 l/100 km; kombinētais CO2 izmešu daudzums: 208–200 g/km), un GLS 400 d 4MATIC ar 243 kW (330 ZS) jaudu un 700 Nm griezes momentu (kombinētais degvielas patēriņš: 7,9–7,6 l/100 km; kombinētais CO2 izmešu daudzums: 208–201 g/km). Abās versijās jaudīgais dzinējs jau atbilst “Euro 6d” standartam, kas jauniem modeļiem stāsies spēkā tikai 2020. gada 1. janvārī, bet vēl pēc gada attieksies uz visiem transportlīdzekļiem.
4MATIC pilnpiedziņa – vadāmība uz ceļa, pārākums bezceļa apstākļos
Visos jaunā GLS modeļos jaudu pārvada 9G-TRONIC automātiskā transmisija. Tās deviņu pārnesumu plašā diapazona dēļ var skaidri just, ka dzinējs var darboties ar mazāku apgriezienu skaitu. Tas ir izšķirošs faktors, lai nodrošinātu augstu energoefektivitātes līmeni un braukšanas komfortu. Tāpat standarta komplektācijā ir uzstādīta arī sadales kārba ar elektroniski vadāmu vairāku disku sajūgu. Tādējādi starp asīm var pārvadīt piedziņas griezes momentu no 0 līdz pat 100 procentiem.
Palīgsistēmas vēl labākam autovadītāja atbalstam
Jaunais GLS modelis ir aprīkots ar Mercedes-Benz jaunākās paaudzes autovadītājam paredzētām palīgsistēmām. Šīs sistēmas vēl vairāk uzlabo aktīvās drošības līmeni.
Ja ir aktivizēta aktīvā distances palīgsistēma DISTRONIC (Active Distance Assist DISTRONIC) ar kustības ātruma adaptāciju maršrutā, jaunais GLS ir spējīgs atpazīt sastrēgumus vai lēnas kustības satiksmi, kā arī attiecīgi reaģēt, izmantojot informāciju, ko saņem no tiešraides satiksmes sistēmas, pirms risku aptver autovadītājs. Piemēram, ja uz autoceļa ir konstatēts satiksmes sastrēgums un ja autovadītājs neizvēlas reaģēt citādi, DISTRONIC piesardzības nolūkos samazina kustības ātrumu.
Autovadītāja palīgsistēmas komplekta Plus jaunā funkcija: braucot sastrēgumā uz autoceļa, aktīvā Stop-and-Go palīgsistēma (Active Stop-and-Go Assist) vairumā gadījumu ir spējīga noturēt automobili braukšanas joslā un saglabāt drošu distanci līdz pat aptuveni 60 km/h. Tā var arī automātiski atsākt automobiļa kustību līdz pat vienai minūtei pēc apstāšanās un pat palīdzēt izveidot avārijas braukšanas joslu. Tiklīdz sastrēgums beidzas, GLS atkal paātrinās līdz ātrumam, kas bija iestatīts aktīvajā distances palīgsistēmā DISTRONIC.
Jaunums ir arī aktīvā bremžu asistenta pagrieziena funkcija. Ja, izdarot pagriezienu, tiek konstatēts sadursmes risks ar pretimbraucošo transporta līdzekli, lai novērstu sadursmi, GLS tiks sabremzēts atbilstoši braukšanas ātrumam.
GLS ir pieejama piekabju manevrēšanas palīgsistēma. Tā atvieglo manevrēšanu atpakaļgaitā autovadītājiem, kuri nepārzina piekabju vilkšanu. Tā palīdz arī pieredzējušiem autovadītājiem, ja tiek vilktas garākas piekabes.