”Visam labajam ir jābūt arī skaistam”, reiz ir teicis Karls Meibahs (Karl Maybach), un pēc šāda principa ir radīts arī Mercedes-Maybach pirmais pilnīgi elektriskais automobilis EQS 680 SUV. Modeļa prezentācija notika Šanhajas automobiļu izstādē, 17. aprīlī.
Jaunajā modelī unikālā veidā ir apvienots klasiska reprezentatīva automobiļa šarms, grezns interjers un videi draudzīga piedziņa. Lounge tipa atpūtas telpai raksturīgā stilā projektētais un izveidotais salons nodrošina parauga cienīgu privātumu, un labi izolētu privātu telpu, kurā, piemēram, ir iespējams precīzi regulēt apkārtējā trokšņa slāpēšanas līmeni un salona gaisa kvalitāti. ”Mercedes-Maybach klienti sagaida neparastus risinājums, un mēs cenšamies pārspēt viņu gaidas”, norāda Mercedes-Benz ģenerāldirektors Ola Kelleniuss (Ola Källenius).
Reprezentatīva automobiļa nodrošināto braukšanas sajūtu pamats ir augstas kvalitātes platforma. EQS 680 SUV modeļa standartaprīkojumā ir Airmatic pneimatiskā balstiekārta un nepārtrauktas darbības aktīvā amortizācijas sistēma ADS+. Ar pneimatiskās balstiekārtas palīdzību automobiļa klīrensu nepieciešamības gadījumā var palielināt par 35 milimetriem. Standartaprīkojumā ir visu četru riteņu stūrēšanas sistēma, kas aizmugurējos riteņus var pagriezt par 4,5 grādiem. Kā papildaprīkojums ir pieejama pat par 10 grādiem pagriežamu aizmugurējo riteņu stūrēšanas sistēma. EQS 680 SUV vienmēr ir četru riteņu piedziņa.
Dynamic Select braukšanas programmas ir trīs: Eco, Sport, Offroad un Individual. Tradicionālā Comfort opcija šajā modelī ir aizstāta ar Maybach braukšanas programmu, kas, samazinot aizmugurējās ass pārvietošanos, palielina braukšanas komfortu salona aizmugurē sēdošajiem pasažieriem.
Dizains un krāsojums akcentē automobiļa īpašo raksturu
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV, būs uzreiz atpazīstams kā jauns luksusa automobiļu zīmola ģimenes pārstāvis. Vertikālo melno priekšgalu rotā hromēti akcenti un uz garā motora pārsega ir redzama skaistā Mercedes emblēma. Mūsdienu automobiļiem raksturīgie radara sensori ir paslēpti automobiļa konstrukcijā. Priekšējo daļu ieskauj standarta 2,6 miljonu pikseļu Digital Light priekšējie lukturi, kas autovadītāju sagaida un pavada ar iespaidīgu gaismas šovu. Vienlaikus visām četrām durvīm tiek projicēts Maybach logotips. Arī aizmugurē gaismas josla stiepjas visā automobiļa platumā. Maybach logotips ir redzams arī uz automobiļa D statņa. Riteņu izmērs ir 21 vai 22 collas, atkarībā no izvēles. Maybach virsbūve joprojām ir divkrāsu, un kopumā ir pieejamas piecas krāsu kombinācijas, piemēram, dzīvsudraba/obsidiāna melnā vai obsidiāna melna/kalahari zelta.
Standarta aprīkojumā ir trīs displeju MBUX Hyperscreen sistēma
EQS 680 SUV standarta aprīkojumā ietilpst greznais Mercedes-Benz MBUX Hyperscreen, kas praktiski pārveido visu mērinstrumentu paneļa laukumu par vienotu mērinstrumentu paneļa un daudzfunkciju displeju komplektu. Displeju ieslēgšanās animācijas uz ekrāniem ir īpaši izstrādātas Mercedes-Maybach klientiem. Tradicionālie rādītāji instrumentu panelī ir aizstāti ar vieglām zīda šallītēm, kas viegli plīvo vējā attēlojot ātrumu un braukšanas stilu. Atbilstoši Maybach tradīcijām, ventilatora apdare ir rozā zelta krāsā.
Centrālajā displejā kā virsējā vienmēr ir redzama automobiļa navigācijas lietotne, kas ir savienota ar tā saukto Zero-Layer saskarni. Mākslīgais intelekts automātiski piedāvās vairāk nekā 20 automašīnas funkcijas, ja tās ir būtiskas lietotājiem. Tas nozīmē, ka autovadītāji var piekļūt līdz pat 80 % automobiļa piedāvāto pakalpojumu, nepārejot uz citu lietotni un nepārlūkojot izvēlnes.
Citi standartaprīkojuma elementi
- Divi 11,6 collu skārienjutīgie displeji, kas iebūvēti priekšējo sēdekļu atzveltnēs un paredzēti salona aizmugurējā daļā sēdošajiem pasažieriem.
- Salona aizmugurējās daļas MBUX planšetdators, kuru var izmantot arī ārpus automobiļa.
- MBUX interjera asistents, kas atpazīst skatiena virzienu un roku kustības, un iedarbina tām atbilstošas funkcijas.
- Maybach Exclusive napas ādas salons (krāsas: Espresso Brown / Balao Brown Pearl); pēc izvēles — Maybach MANUFAKTUR napas ādas salons (krāsas: Crystal White / SilverGrey Pearl).
- EQS 680 SUV ir pirmais Mercedes-Benz modelis, kura salona āda ir miecēta, izmantojot vegānus līdzekļus, nevis sāli. Miecēšanā ir izmantotas kafijas pupiņu miziņas.
- Automobilī izmantotās ādas ražošanas ķēde ir pilnībā ilgtspējīga; tā cita starpā garantē dzīvniekiem dabisku un sugai piemērotu dzīves vidi un apiešanos, kā arī mežus un biotopus saudzējošu ganīšanu.
- Automobilim ir apsildāmi priekšējās un aizmugurējās rindas Executive sēdekļi ar gaisa kondicionēšanas un masāžas funkcijām, kā arī kakla un plecu zonas apsildi. Tiek piedāvāta arī sēžamvietas masāžas funkcija, Chauffeur Package un First Class aprīkojuma pakete.
- Aktīvs noskaņas apgaismojums ar 253 individuāli regulējamām gaismas diodēm un 64 dažādām gaismas kombinācijām, starp kurām jaunums ir rozā zelta baltā un ametista mirdzuma kombinācijas.
- Sagaidīšanas funkcija: "gaismas paklājs", kas tiek izgaismots uz zemes, norāda pasažierim ceļu uz aizmugurējām durvīm.
- Energizing Air Control Plus un HEPA filtrs nodrošina vislabāko gaisa kvalitāti; HEPA filtrs atfiltrē putekļus, daļiņas, sēra dioksīdu, slāpekļa oksīdus un smakas ar 99,75 % efektivitāti. Salonu gaisu attīrīt jau iepriekš, izmantojot gaisa priekškondicionēšanas funkciju.
- Air Balance smaržu pakete; jaunā smarža Nr. 12 MOOD Ebony.
- Burmester 4D Surround skaņas sistēma ar Dolby Atmos funkciju un 15 skaļruņiem.
Augstākās klases trokšņa un vibrācijas samazināšana
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV akustiskais komforts ir balstīts uz Mercedes-Benz EQS SUV izveidotā stabilā pamata. Elektriskās strāvas kabeļi priekšpusē un aizmugurē ir ievietoti apvalkos, spēka bloki no virsbūves ir divkārt atdalīti ar gumijas spilventiņiem, savukārt virsbūvei ir izveidota papildu akustisko putu izolācija. Grīdas apšuvuma slīpās daļas samazina troksni, ko riteņu spārnos rada grants daļiņu triecieni.
Uzlabojot automobiļa trokšņa, vibrāciju un ”cietības” rādītājus (NVH — Noise, Vibration, Harshness), uzsvars ir likts uz trokšņa izolāciju abu aizmugurējo pasažieru sēdvietās. Bagāžas nodalījumu nosedzošais elements, ka atveras automātiski, cieši noslēdz bagāžnieku no atzveltnes līdz aizmugurējā loga apakšai, un darbojas kā efektīvs trokšņa slāpētājs. Braukšanas troksni slāpē arī jaunā funkcija Disconnect Unit (DCU), kas, braukšanas apstākļiem to pieļaujot, atslēdz priekšējās ass elektromotoru, lai pagarinātu nobraucamo attālumu. Automašīnas stiklos ir iestrādāts akustisks lamināts, kas absorbē vēja un braukšanas troksni. Efektīvi vēja deflektori slāpē skaņu pat tad, ja jumts ir atvērts. Tas pasažieriem sniedz iespēju jebkurā brīdī koncentrēties uz klusumu, atpūtu, mūzikas klausīšanos vai darba uzdevumu veikšanu.