Sudraba bultas motoru sporta augstākajā līgā vienmēr lidojušas priekšgalā. Sākoties Pirmās formulas jaunajai sezonai, tradīcija turpinās,– Mercedes AMG pilots izcīnījis uzvaras jau divos posmos!
Sudraba bultas motoru sporta augstākajā līgā vienmēr lidojušas priekšgalā. Sākoties Pirmās formulas jaunajai sezonai, tradīcija turpinās,– Mercedes AMG pilots izcīnījis uzvaras jau divos posmos!
Tradīcija dominēt
Leģenda vēstī, ka 1934. gadā, Mercedes-Benz savu automobili piesakot sacensībām slavenajā Nirburgringā, tehniskajā pārbaudē atklājies, ka tas sver vienu kilogramu par daudz (limits toreiz bijis 750 kg). Komandas šefam Alfrēdam Noibaueram un pilotam Manfrēdam fon Brauhičam prātā iešāvusies kāda ideja, un nākamajā dienā uz atkārtotu pārbaudi ieradies spožs sudraba krāsas auto, kam pa nakti no alumīnija paneļiem bija noņemta baltā krāsa. Fon Brauhičs sacīkstēs uzvarējis, un tā radies apzīmējums Sudraba bultas.
Teju visu pirmskara desmitgadi, uzvaras lauriem esot te Mercedes-Benz, te Auto Union rokās, vācu sacīkšu automobiļi bija spēks, kam nebija līdzīgu, un “sarkanajiem” itāliešiem, “zaļajiem” angļiem, “zilajiem” frančiem un “dzeltenajiem” beļģiem atlika cerēt vien uz nejaušu veiksmi.
1954. gadā sākās īss, bet triumfāls Mercedes-Benz pēckara uznāciens uz autosporta skatuves: argentīniešu zvaigzne Huans Manuels Fanhio kļuva par Pirmās formulas čempionu un panākumu atkārtoja arī 1955. gadā. Droši vien tiktu izcīnītas vēl daudzas citas F1 uzvaras, ja ne letālā avārija 1955. gada Lemānas sacīkstēs, kurās bojā gāja franču sportists Pjērs Levegs. Mercedes-Benz toreiz nolēma motoru sportu pamest.
Prombūtne ilga gandrīz četras dekādes, līdz 1994. gadā Mercedes-Benz sāka piegādāt dzinējus komandai Sauber, bet gadu vēlāk – McLaren. Kā pilnvērtīga F1 komanda Mercedes-Benz uz starta stājās 2010. gadā. Pirmās četras sezonas izdevās labas, tomēr, kā izrādījās vēlāk, tās bija tikai prelūdija jaunam triumfam.
Izšķirošs progress tika sasniegts 2014. gadā. Sekojot jauniem tehniskajiem noteikumiem, uz starta izbrauca bolīdi ar hibrīdiekārtu, kuras sirds bija 1,6 litru turbodzinējs. Inženieru darbs deva tūlītējus augļus un gan 2014., gan 2015. gadā Luisa Hamiltona un Niko Rosberga pilotētās formulas bija vienkārši neapturamas.
Tehnikas avangardā
“Lielākais izaicinājums starpsezonu periodā bija atrast veidu, kā iegūt vēl lielāku veiktspēju no jau tā spēcīgās jaudas iekārtas un šasijas,” prezentējot 2016. gada modeli F1 W07 HYBRID, teica Mercedes-Benz Motorsport vadītājs Toto Volfs. “Izmaiņas tehniskajos noteikumos bijušas nelielas, tālab izstrādes un attīstības līkne dabiski kļūst lēzenāka. Bet tas ir tāda veida izaicinājums, kāds mums patīk, – atrast vissīkāko veiktspējas rezervi.”
“Pēc ārkārtīgi veiksmīgas pērnās sezonas mūsu prioritāte bija identificēt jomas, kurās esam vājāki un meklēt uzlabojumus,” piebilda Padijs Lovs, komandas tehniskais direktors. “Bija vairākas sacīkstes, kas nenoritēja, kā plānots, piemēram, Singapūrā, tālab daudz ko uzlabojām. Var teikt, ka meklējām optimizācijas iespējas ikvienā aspektā.”
Izcili piloti
Komanda, kuras pilnais nosaukums ir MERCEDES AMG PETRONAS Formula One Team, 2016. gadā turpina strādāt ar izcilu pilotu duetu. Trīskārtējais F1 čempions Luiss Hamiltons (31) cer izcīnīt ceturto titulu, kas viņu padarītu par visu laiku veiksmīgāko britu pilotu un reizē ļautu ierindoties starp pieciem visu laiku labākajiem F1 stūresvīriem.
Nav šaubu, ka milzīgas ambīcijas ir arī Hamiltona kolēģim Niko Rosbergam (30), kurš Mercedes komandā startē kopš 2010. gada un divās iepriekšējās sezonās kopvērtējumā ieņēma 2. vietu. Uzvaras Austrālijas un Bahreinas posmos ir tieši viņa kontā.
21 posms deviņos mēnešos
Visā tās vēsturē Pirmā formula ir piedzīvojusi daudzas pārmaiņas, un runa nav tikai par tehniku. Piemēram, 1955. gada sezonā bija tikai septiņi posmi, kamēr 2016. gadā tiks aizvadīts 21 posms 21 valstī! Pēdējās sacīkstes norisināsies tikai 27. novembrī Abū Dabī. Tas nozīmē milzīgu izaicinājumu, bet, protams, arī lielisku šovu motoru sporta entuziastiem visā pasaulē!