“No viņas atvadīties bija ārkārtīgi grūti. Vispār esmu ļoti sahaipojies par viņu - visiem draugiem stāstu, ka sen neesmu pieredzējis tik labu auto,” pēc izmēģinājuma brauciena ar jauno Mercedes-Benz A-Klases modeli atzīst dziedātājs un Latvijas Eirovīzijas zvaigzne Justs Sirmais.
“No ārpuses ļoti vienkārša - nekā superkliedzoša vai dīvaina dizainā, bet, iekāpjot iekšā, uzreiz jūti, ka atrodies Mercedes-Benz. Ir ļoti padomāts par kopējām sajūtām, kas rodas, iekāpjot mašīnā. Protams, pārsteidza daudzie ekrāni, podziņas un tehniskās funkcijas, kas pirmajā brīdī rada nelielu mulsumu “kaut tikai neko nepiespiest nepareizi”, bet pie šīm tehniskajām lietiņām ļoti ātri pieradu,” iespaidos dalās Justs.
Ja viņam liktu izvēlēties vienu funkciju, kuru no jaunās A-Klases pārcelt uz savu mašīnu, Justam būtu grūti. “Kopumā šis auto ir lieliski uzbūvēts. Es drīzāk gribētu pārņemt savā īpašumā visu mašīnu,” smej dziedātājs. “Vispār esmu diezgan izvēlīgs attiecībā uz auto. Man patīk izmēģināt dažādas automašīnas, sākot ar veciem busiem, beidzot ar jaunākajiem modeļiem, un varu teikt, ka šis ir pirmais auto, kurā man nav, kam piesieties.”
No A-Klasē iebūvēto moderno funkciju regulēšanas iespējām Justam visērtākā bijusi balss vadības sistēma: “Ir forša sajūta, ka vari vienkārši pateikt komandu un mašīna to izdara. Bez balss vadības šajā auto ir vēl citas iespējas - divi skārienjūtīgie ekrāni, padiņš pie rokas un pogas uz stūres, ar kurām automašīnās pārāk labi nesadzīvojos. Tur vajag vairāk laika, lai pierastu. Jebkurā gadījumā viens šoferis neizmantos pilnīgi visas šīs iespējas, bet atradīs sev ērtāko.”
“Man kā parastam braucējam viena no svarīgākajām lietām automašīnā ir mūzika un skaņu sistēma, kā arī, cik viegli ar to saslēgties. A-Klasē tas bija ļoti ērti. Ar balss vadību varēja palūgt, lai mašīna pati pārslēdz nākamo dziesmu, vai pagriež mūziku klusāk,” stāsta dziedātājs, uzsverot, ka visvairāk izbaudījis pašu braukšanu - mašīnas jaudu un komfortu.
“Jaunās mašīnās bieži tiek saliktas daudzas tehniskas fīčas, bet braucot trūkst uzrāviena. Tu spied gāzi un jūti, ka auto iet grūti un sāk skanēt kā putekļsūcējs. A-Klase arī šajā ziņā mani ļoti patīkami pārsteidza - motora tilpums bija ideāls un, iespiežot gāzi grīdā vai apdzenot, bija lieliska sajūta, ka auto klausa un atsaucas uz katru tavu kustību, uz katru vēlmi.”
Pēc Justa domām, automašīna ir ideāli piemērota gan pilsētai, gan šosejai: “Šis auto ir zems, kas sniedz vadīšanas kvalitāti un aerodinamiku, īpaši ieslēdzot sporta režīmu. Tā būs par zemu cilvēkam, kuram katru dienu jābrauc uz savu lauku īpašumu pa sliktas kvalitātes ceļu, pārvarot bedres un gravas. Tā vairāk domāta asfaltam, taču man nebija nekādu problēmu arī, braucot pa labu lauku ceļu.”
Justs uzskata, ka A-Klase nav gluži domāta astoņpadsmit gadīgiem jauniešiem. “Tā nebūs pirmā mašīna, ko cilvēks nopirks, iegūstot tiesības. Par šādu auto drīzāk varētu domāt, sākot no 25 gadu vecuma un uz augšu - tie, kas dzīvē jau mazliet nostabilizējušies un vairāk novērtē komfortu. Mašīna ir pietiekami neitrāla no ārpuses, lai patiktu arī vecākai paaudzei. Daudzi ražotāji veido ārēji ļoti kliedzošus auto, kas izskatās pēc kosmosa kuģiem. Tie nav manā gaumē,” atzīstas Justs, uzslavējot A-Klases eleganci, sportiskumu un tehnoloģiskās iespējas.