Šovasar “Mercedes-Benz” papildina kompaktā segmenta automobiļu klāstu ar jauno CLA kupeju, kas savā klasē izceļas ar viedumu: MBUX Interior Assist no vadītāja žestiem atpazīst operatīvās prasības, papildinātā realitāte uzlabo navigāciju un netiešo balss komandu uztveri, bet ENERGIZING COACH piedāvā individualizētu komforta sistēmu. Tāpat uzlabotas aerodinamiskās funkcijas un ieviestas jaunas funkcijas Intelligent Drive braukšanas palīgsistēmu paketē.
Galvenās izmaiņas, salīdzinot ar priekšgājēju, skars jaunās CLA kupejas eksterjeru, interjeru un vadības sistēmu. Kopš “Mercedes-Benz” A klases ieviešanas apvērsumu automobiļa vadīšanā un saziņā ar to ir radījusi MBUX jeb Mercedes-Benz User Experience sistēma. Jaunā CLA kupeja un tās aprīkojums ir nākamais viedo interjera palīgsistēmu līmenis kompaktajai klasei. Atpazīstot žestus, tas nodrošina dabisku darbību, tomēr šī nav vienīgā iezīme, kas CLA padara viedāku par citiem automobiļiem.
“Eiropā CLA klienti ir vieni no jaunākajiem “Mercedes-Benz” klientu lokā. Vairāk nekā 75 % Eiropas klientu, kas iepriekš braukuši ar CLA kupeju vai CLA Shooting Brake, izvēlas “Mercedes-Benz” arī kā savu nākamo automobili. Jaunais CLA modelis ir vēl sportiskāks nekā tā priekšgājējs. Kopā ar jaunām operētājsistēmām tas nosaka jaunus kritērijus visai klasei. Pirmajā gadā jaunais CLA būs pieejams arī kā Edition 1. Gan eksterjera, gan interjera ziņā šim ierobežotās izlaides modelim ir daudz vizuālu akcentu, kas uzsver tā ekskluzivitāti. Jaunais CLA tiks ražots Kečkemētas rūpnīcā Ungārijā,” skaidro SIA “Domenikss” Vairumtirdzniecības un marketinga vadītājs Vitālijs Ročans.
Aerodinamiskie uzlabojumi
Jaunā CLA plašā šķērsbāze (papildus 63 mm priekšpusē un 55 mm aizmugurē salīdzinājumā ar tā priekšgājēju) un zemāk novietots smaguma centrs ir divas galvenās iezīmes, kas tam nodrošina sportiskākās braukšanas īpašības starp visiem jaunās paaudzes “Mercedes-Benz” kompaktajiem modeļiem. Daudzsviru tilti aizmugurē samazina troksni un vibrāciju, bet stabilizatora stienis ar lielāku diametru samazina virsbūves sasveri. Riteņiem un riepām veikta aerodinamiskā optimizācija – gan parastajām diska un riepas kombinācijām, gan tā sauktajiem aerodinamiskajiem riteņiem, kas ir pilnībā pārveidoti, lai panāktu vislabāko aerodinamisko efektu.
Gads kopš pirmās prezentācijas: MBUX turpina mācīties
Pirms gada MBUX saviļņoja auto pasauli pirmajā prezentācijā Lasvegasā: tas piedāvāja jaudīgu datoru, izcilus ekrānus un grafiku, pielāgojamu displeju, navigāciju ar papildināto realitāti, programmatūru, kas spēj mācīties, un “Hey Mercedes” – atslēgvārdu runas vadībai. Šobrīd jaunā MBUX Interior Assist runas vadības funkcija spēj sniegt aizvien daudzveidīgākas tematiskas atbildes atbilstoši katrai valstij raksturīgajam saturam, atbild uz aizvien sarežģītākiem jautājumiem, vairs neapjūk, kad citi pasažieri sarunājas, un atbild tikai uz tā cilvēka komandām, kas pēdējo reizi teicis “Hey Mercedes”, lai aktivizētu sistēmu. Pateicoties inovatīvai tehnoloģijai, MBUX šobrīd atbalsta braucējus, vienkāršojot dažādas komforta un MBUX funkcijas, piemēram, darbojoties bezkontakta režīmā un funkcionējot gan saules gaismā, gan pilnīgā tumsā.
Intelligent Drive: funkcijas no S klases
Jaunā CLA kupeja aprīkota ar jaunāko braukšanas palīgsistēmu jeb vadītāja atbalstu, tādējādi nodrošinot augstāko aktīvās drošības līmeni šajā segmentā un izmantojot no S klases pārņemtas funkcijas. Pirmo reizi CLA dažās situācijās spēj braukt daļēji autonomi, tāpēc rūpīgi seko satiksmes situācijai. Uzlabotas kameras un radaru sistēmas ļauj redzēt līdz pat 500 metriem uz priekšu. CLA palīgfunkcijām izmanto arī karšu un navigācijas datus. Piemēram, DISTRONIC aktīvā distances brīdinājuma palīgsistēma var nodrošināt atbalstu vadītājam saskaņā ar maršrutu un ērti pielāgot ātrumu, tuvojoties līkumiem, krustojumiem vai apļveida krustojumiem. Pieejama arī aktīvā ārkārtas apstāšanās palīgsistēma un intuitīvi saprotamā aktīvā joslas maiņas palīgsistēma, kas spēj brīdināt vadītāju, izmantojot impulsu vibrācijas stūres ratā, automobilim nejauši izbraucot no savas joslas ar 60 līdz 200 km/h lielu ātrumu. Ja automobilis šķērso nepārtraukto līniju, palīgsistēma spēj nogādāt to atpakaļ joslā, izmantojot vienpusēju bremzēšanu. Pārtrauktas līnijas gadījumā šāda iejaukšanās notiek tikai tad, ja pastāv draudi sadursmei ar transportlīdzekli blakus esošajā joslā vai iebraucot pretējā virziena joslā.
ENERGIZING komforta vadība: labsajūta braukšanas laikā
ENERGIZING komforta vadība savieno dažādas automobiļa komforta sistēmas – gaisa kondicionēšanas sistēmu, sēdekļu (sildītāja, ventilācijas, masāžas) funkcijas, apgaismojuma un mūzikas noskaņas, kā arī nodrošina īpašu labsajūtu, kas pielāgota klienta garastāvoklim un vajadzībām. Personas fiziskā stāvokļa, piemēram, stresa līmeņa vai miega kvalitātes, uzraudzība ļauj optimizēt ieteikumu precizitāti, pateicoties “Mercedes-Benz vivoactive® 3” viedpulkstenim vai citai saderīgai Garmin® valkājamai viedierīcei. To mērķis ir panākt pasažieru labsajūtu un atslābināšanos pat sarežģītu vai monotonu braucienu laikā.
Dizains: tīras emocijas
Jaunais CLA intriģē ar savu tīro, vilinošo dizainu un nosaka jaunus standartus. Tas izceļas ar ideālām proporcijām: garu, izstieptu motora pārsegu, kompaktu stiklojumu, eksponētām riteņu arkām un mūsu tipisko GT aizmuguri ar spēcīgu, atšķirīgu “kolas pudeles plecu”. Tāpat kā A klasē, arī CLA kupejas interjerā dizaineri pilnībā atteikušies no pārsega virs kontrolpults. Tādējādi paneļa spārnu formas pamatkonstrukcija stiepjas no vienām priekšējām durvīm līdz otrām bez redzama pārtraukuma. Savukārt platekrāna displeja apakšējā daļa ir vizuāli atdalīta no kontrolaparātu sekcijas pamatdaļas ar padziļinājumu un šķietami “peld” uz kontrolaparātu sekcijas fona.