Jaunais Citan, kuru Daimler prezentēja augustā, ir ieguvis 2022. gada Starptautiskā Gada furgona (IVOTY) titulu. 30 gadu laikā, kopš šī balva tiek pasniegta, šī ir ceturtā godalga, kuru saņēmis Mercedes-Benz.
Balva labākajam vieglo kravas automobiļu segmenta transportlīdzeklim ik gadu tiek piešķirta kopš 1992. gada. Konkursa žūrijā šobrīd ir 25 Eiropas vadošo specializēto mediju žurnālisti, kas testē katru balvai pieteikto pretendentu. Citan ar saviem kompaktajiem ārējiem izmēriem, iespaidīgo kravnesību, plašo pielietojumu un drošības standartiem četrpadsmit konkurentu vidū tika atzīts par labāko savā klasē.
Citan ir plaši pielāgojams gan dažādiem piegādes un pakalpojumu sniegšanas veidiem (Panel VAN), gan pasažieru pārvadājumiem (Tourer). Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, Citan dizains kļuvis līdzsvarotāks un jutekliskāks. Plaši atveramas bīdāmās durvis abās transportlīdzekļa pusēs, kā arī zemi sliekšņi nodrošina ērtu piekļuvi salonam un kravas telpai. Tāpat, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, pat variantā ar īso riteņu bāzi jaunais Citan piedāvā daudz vairāk vietas salīdzinājumā ar priekšgājēja modeli. Piemēram, Panel Van kravas nodalījuma garums ir 3,05 metri, un tajā var ievietot divas eiro paletes vienu aiz otras.
Jaunā Citan dzinēju klāstu veido trīs dīzeļdegvielas un divi benzīna modeļi. Tos visus vieno lieliska vadāmība un degvielas ekonomija. Visi dzinēji ir aprīkoti ar ECO start/stop funkciju. Līdzās sešu pakāpju manuālajai pārnesumkārbai jaudīgākie dīzeļdegvielas un benzīna modeļi ir pieejami arī ar septiņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu. 85 kW jaudīgajam dīzeļdegvielas motoram, kas paredzēts Panel Van, tiek piedāvāta jaudas un griezes momenta kāpināšanas funkcija, kas īslaicīgi var nodrošināt līdz 89 kW jaudu un 295 Nm griezes momentu. Tas ievērojami atvieglo apdzīšanas manevrus.
Runājot par drošības standartiem, jāatzīmē virsbūves izturīgā struktūra ar enerģiju absorbējošajiem izkliedes ceļiem. Papildu likumdošanā noteiktajām ABS un ESP sistēmām jaunais Citan ir aprīkots arī ar sānu vēja palīgu, noguruma brīdināšanas sistēmu ATTENTION ASSIST un citām palīgsistēmām. Piemēram, Citan Tourer standartaprīkojumā ir Active Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist un ātruma ierobežošanas palīgsistēma ar ceļa zīmju nolasīšanas funkciju, kā arī Active Brake Assist, kas var krasi samazināt bremzēšanas ceļu avārijas gadījumā.
Visas minētās palīgsistēmas, ko atbalsta sensori un kameras, uzrauga satiksmi un apkārtni un, ja nepieciešams, var brīdināt un palīdzēt autovadītājam. Saskaņā ar individuālu pasūtījumu, protams, ir pieejamas arī daudzas citas braukšanas palīgsistēmas, tostarp aktīvās distances palīgsistēma DISTRONIC, kas var automātiski pārņemt auto vadību sastrēgumos, kā arī aktīvās stūres palīgs, kas palīdz autovadītājam noturēt Citan joslas centrā.
Citan Panel Van standarta aprīkojumā ir seši drošības spilveni - priekšējie drošības spilveni vadītājam un līdzbraucējam, logu spilveni un krūšu kurvja sānu spilveni. Savukārt, Citan Tourer standarta aprīkojumā ir centrālais drošības spilvens, kas atrodas starp vadītāja un līdzbraucēja sēdekļiem, un atveras smagas sadursmes gadījumā.
Tāpat kā tā lielo brāli – Sprinter, un Mercedes-Benz vieglos automašīnu modeļus, jauno Citan pēc izvēles var aprīkot arī ar intuitīvi vadāmo informācijas un izklaides sistēmu MBUX (Mercedes Benz User Experience).