Vēl nekad Mercedes-AMG nav izmantojis tik daudz sacīkšu tehnoloģiju sērijveida modelī, kā būvējot jauno AMG GT R. Palielināta dzinēja jauda, attīstīta manuāli regulējama sacīkšu piekare, atvieglota konstrukcija un Venturi efekts aerodinamikā ir tikai dažas no spēkrata jaunajām pazīmēm!
Vēl nekad Mercedes-AMG nav izmantojis tik daudz sacīkšu tehnoloģiju sērijveida modelī, kā būvējot jauno AMG GT R. Palielināta dzinēja jauda, attīstīta manuāli regulējama sacīkšu piekare, atvieglota konstrukcija un Venturi efekts aerodinamikā ir tikai dažas no spēkrata jaunajām pazīmēm!
GT3 auto sacīkšu seriāla zināšanas
Mercedes-Benz un AMG saknes meklējamas senā motoru sporta vēsturē, AMG GT R modelis līdz šim ir spilgtākais paraugs sadarbībai starp sacīkšu un sērijveida automobiļu konstruktoriem.
AMG GT R ir GT sērijas modeļu saimes jaunākais kolēģis, kura izstrādē pārņemta AMG GT3 sacīkšu seriālā gūtā pieredze, apvienojot to ar ielas sporta auto spēcīgākajām īpašībām.
Jaudas palielināšanai – F1 prakse
AMG GT R modeļa 4 litru V8 turbo dzinēja maksimālā jauda ir 585 ZS (par 75 ZS vairāk, nekā līdz šim jaudīgākajam modelim GT S), bet maksimālo griezes momentu, 700 Nm, tas attīsta 1900-5500 apgriezienu diapazonā.
Šādi rādītāji panākti, izmantojot ražīgākas turbīnas, tomēr tās nav vienīgais jaunums: dzinējam piemīt par 0,7 kg vieglāks spararats, jauna vadības programmatūra un cilindru darba virsmu pārklājums NANOSLIDE, ko izmanto MERCEDES AMG PETRONAS Pirmās formulas bolīdos.
AMG izplūdes sistēma, kas izgatavota no nerūsējoša tērauda un titāna, rada sportiskam raksturam atbilstošu dzinēja skanējumu.
Amortizācija un elektronika – drošībai kustībā
Kā jau īstam sacīkšu auto piedienas, GT R modelim ir manuāli regulējamas atsperes. Individuālu regulējumu tālākas iespējas sniedz amortizatoru elektroniskā vadība. Saķeri ar ceļu palīdz veidot Michelin Pilot Sport Cup 2 riepas, kas uzmontētas uz 19 un 20 collu kalta alumīnija diskiem.
Lai pilotam nepazustu kontrole pār apjomīgo dinamikas potenciālu, GT R modelim ir deviņu pakāpju pretbuksēšanas kontrole, trīs pakāpju stabilitātes sistēma (režīms ESP OFF pārņents tieši no AMG GT3), elektroniski vadāms aizmugurējais diferenciālis, kompozītmateriāla bremžu diski, stūres mehānisms ar mainīgu pārnesumu un aizmugurējo riteņu stūrēšanas sistēma.
Dinamikai – samazināts svars
Samazināts svars ir būtisks ātruma un dinamikas priekšnoteikums, tāpēc līdzās alumīnijam automobilī daudz izmantota oglekļa šķiedra. No tās izgatavots jumts, priekšējie spārni, kardāna vārpsta, transmisijas tunelis un citas detaļas. Rezultātā, neskatoties uz dažādām papildu daļām, GT R modelis ir par 15 kg vieglāks nekā GT S.
Apslēptie aerodinamikas elementi
AMG GT R modeļa virsbūve ir modernās aerodinamikas perfekts uzskates līdzeklis - antispārns, difuzors, spliters ir tikai dažas no detaļām, kas šo automobili padara tik ātru un efektīvu. Taču interesantākie aerodinamikas elementi skatītāju acīm nemaz nav redzami. Auto priekšgalā atrodas gaisa aizvērtņi, bet zem grīdas uzstādīts oglekļa šķiedras profils. Režīmā RACE tas maina pozīciju un pārveido gaisa plūsmu zem automobiļa. Iestājas t.s. Venturi efekts, un pie ātruma 250 km/h cēlējspēks, kas iedarbojas uz auto priekšgalu, samazinās par 40 kg.
Ellišķīgs dizains
AMG green hell magno – tā sauc AMG GT R eksluzīvo krāsu, kas patiesībā saistīts ar Zaļo elli jeb leģendārās Nirburgringas trases ziemeļu apli. Cits ekspresīvs vizuālais elements ir radiatora reste, kas aizgūta no sacīkšu auto AMG GT3 sērijas. Savukārt salonā sporta sēdekļi, kuriem izteikti sānu atbalsti dinamiskai braukšanai, kontrastē ar koši dzeltenām drošības jostām.
Jaunā modeļa tirdzniecība sāksies šā gada 21. novembrī, bet Eiropas salonos AMG GT R nonāks 2017. gada martā.
Tehniskie dati īsumā: 585 ZS, 700 Nm, 0-100 km/h 3,6 s, 318 km/h, 11,4 l/100 km, CO2 259 g/km, 1555 kg.