29. oktobris, 2021

Jaunais Mercedes-AMG SL atgriežas pie saknēm

Jaunais Mercedes-AMG SL atgriežas pie saknēm

Mercedes-AMG SL ir dzimis 1952. gadā kā sacīkšu sporta mašīna un uzreiz kļuva par leģendu. Nule kā prezentētais jaunais SL modelis atgriežas pie savām saknēm ar izteikti sportisku raksturu un klasisku mīksto jumtu.

Jaunajā SL ir apvienoti sportiskie gēni ar AMG raksturīgo braukšanas veiktspēju. Tajā pašā laikā tas piedāvā greznību un komfortu augstākajā līmenī. Šī kombinācija ir unikāla sporta automašīnu segmentā un atspoguļojas arī interjerā. Augstas kvalitātes analogās pasaules un vismodernākā digitālā aprīkojuma kombinācija pierāda, ka jaunā SL iznākšana nozīmē ikonas atdzimšanu mūsdienu laikmetā.

21c0503_006.jpgPirmo reizi gandrīz 70 gadu ilgajā vēsturē SL ir pieejams ar piedziņas sistēmu, kas iedarbojas uz visiem četriem riteņiem. Iegādei pieejamas divas V8 biturbo dzinēju versijas. Abi modeļi standartā ir aprīkoti ar AMG Performance 4MATIC+ pilnpiedziņas tehnoloģiju. Šī inteliģentā sistēma apvieno dažādu piedziņas koncepciju priekšrocības: pilnībā mainīgs griezes momenta sadalījums uz priekšējo un aizmugurējo asi nodrošina optimālu saķeri. Pirmo reizi ilgajā vēsturē SL standarta aprīkojumā ir aprīkots arī ar aktīvo aizmugurējās ass stūrēšanu. Atkarībā no ātruma aizmugurējie riteņi stūrē vai nu pretējā virzienā (līdz 100 km/h), vai tajā pašā virzienā (ātrāk par 100 km/h) kā priekšējie.

Dzinēji tiek montēti tikai ar rokām pēc principa "viens cilvēks, viens dzinējs". Top modelī SL 63 4MATIC+ (kombinētais degvielas patēriņš 12,7-11,8 l/100 km, kombinētā CO2 izmešu daudzums 288-268 g/km) dzinējs attīsta 430 kW (585 ZS) un nodrošina maksimālo griezes momentu 800 Nm.  Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h aizņem tikai 3,6 sekundes, maksimālais ātrums ir 315 km/h. Savukārt SL 55 4MATIC+ (kombinētais degvielas patēriņš 12,7-11,8 l/100 km, kombinētās CO2 emisijas 288-268 g/km) V8 agregāts attīsta 350 kW (476 ZS) jaudu un 700 Nm maksimālo griezes momentu. No vietas līdz 100 km/h tam nepieciešamas 3,9 sekundes, maksimālais ātrums ir 295 km/h. AMG SPEEDSHIFT MCT 9G transmisija apvieno emocionāli pievilcīgu pārnesumu pārslēgšanas pieredzi ar ārkārtīgi īsu pārslēgšanas laiku un ir īpaši pielāgota jaunā SL prasībām.

21c0503_001.jpgVirsbūves dizainu visspilgtāk raksturo garā riteņu bāze, īsas pārkares, garš motora pārsegs, spēcīgi izliekts aizmugurējais vējstikls un jaudīga aizmugure. Rezultātā tiek iegūtas tipiskās SL proporcijas. Savukārt paralēles ar leģendāro 1952. gada priekšteci nodrošina AMG raksturīgais radiatora režģis ar 14 vertikālām līstēm, kas īpaši izceļ mašīnas purna platumu.

Ir daudz iespēju šo automašīnu induvidualizēt, veidojot tās dizainu no sportiski dinamiska līdz grezni elegantam. Piedāvājumā ir divpadsmit krāsas, tostarp divas ekskluzīvas - SL Hyper Blue metalic un MANUFAKTUR Monza Grey magno. Savukārt jumtu iespējams izvēlēties no trim variantiem. Ir pieejamas trīs ārējā dizaina paketes, kas vēl vairāk uzlabo izskatu un padara to elegantāku vai dinamiskāku. SL 55 4MATIC+ standarta aprīkojumā ir 19 collu AMG daudzspieķu vieglmetāla diski sudraba vai matēti melnā krāsā. Savukārt, SL 63 4MATIC+ komplektācijā ir 20 collu AMG 5 dubultspieķu vieglmetāla diski.  

21c0502_005.jpgPieminēšanas vērts ir arī aizmugurējais spoileris, kas integrēts bagāžas nodalījuma vākā. Tas maina savu pozīciju atkarībā no braukšanas stāvokļa, lai optimizētu vadāmības stabilitāti vai samazinātu pretestību. Papildaprīkojumā pieejams arī aktīvs aerodinamiskais elements zem dzinēja, kas veicina uzlabotu vadāmību. Šis oglekļa profils reaģē uz AMG braukšanas režīmu iestatījumiem un rada tā saukto Venturi efektu – “spiež” automašīnu pie ceļa.

Jaunā SL būvē izmantoti materiāli ar augstāko iespējamo izturību un mazu svaru - alumīnijs, magnijs, šķiedru kompozītmateriāli un tērauds, no kura izgatavots, piemēram, vējstikla rāmis.

Seši AMG DYNAMIC SELECT braukšanas režīmi "Slippery", "Comfort", "Sport", "Sport +", "Individual" un "RACE" piedāvā individuālu braukšanas pieredzi, kas ir precīzi pielāgota dažādiem apstākļiem.




Saistītie raksti