Mercedes-Benz gadu sāka ar pasaules mēroga novitāti – MBUX Hyperscreen. Tas ir panelis-ekrāns no vienām mašīnas durvīm līdz otrām. Vizuāli iespaidīgs un ļoti viegli lietojams. Tam ir pievienots mākslīgais intelekts ar programmatūru, kas spēj mācīties.
Ekrāna darbības koncepcija pilnībā pielāgojas lietotājam un sniedz personalizētus ieteikumus par daudzām izklaides, komforta un transportlīdzekļa funkcijām. Paredzēts, ka pirmajiem MBUX Hyperscreen būs pieejams jaunā EQS sedana pircējiem.
MBUX Hyperscreen ir trīs zonas – instrumentu panelis iepretim vadītājam, multimediju sistēmas un klimata kontroles regulācijas zona paneļa vidū, un arī atsevišķa zona iepretim pasažierim. Lai nodrošinātu izcilu ekrāna attēla kvalitāti, visos displejos tiek izmantota OLED tehnoloģija. MBUX Hyperscreen ir aprīkots ar 8 kodolu procesoru un 24 gigabaitu operatīvo atmiņu. Ar daudzfunkcionālās kameras un gaismas sensora starpniecību ekrāna spilgtums tiek pielāgots apkārtējiem apstākļiem. Šajā lielajā digitālajā virsmā ir integrētas arī analogās ventilācijas turbīnas, kas savieno digitālo un fizisko pasauli.
Ekrāns veidots no ļoti izturīga alumīnija silikāta stikla un pārklāts ar īpašu trīsslāņu pārklājumu, sauktu par "Silver shadow". Šis pārklājums ir drošs pret skrāpējumiem, novērš atspīdumu un atvieglo tīrīšanu. Savukārt paneļa apakšmalā integrētais apgaismojums rada iespaidu, ka displeji “peld”.
Pateicoties tā dēvētajam nulles slānim, lietotājam nav jāritina apakšizvēlnes, vai jādod balss komandas. Viss nepieciešamais ir viegli atrodams, vienkārši ritinot izvēlņu joslu. Mercedes-Benz ir izpētījis pirmās MBUX paaudzes lietošanas paradumus. Visbiežāk auto vadītāji lieto navigāciju, radio / multivides funkcijas, kā arī telefona zvanus. Tāpēc šīs funkcijas vienmēr ir Hyperscreen ekrāna centrā ar pilnu funkcionalitāti.
"MBUX Hyperscreen ir gan automašīnas smadzenes, gan nervu sistēma," saka Sajads Khans, Mercedes-Benz AG valdes loceklis. "MBUX Hyperscreen nepārtraukti turina iepazīt klientu un nodrošina pielāgotu, personalizētu informācijas un izklaides piedāvājumu, pirms vēl pasažieris ir uzsācis šo funkciju meklēšanu."
Runājot par pasažiera ekrānu, izklaides funcijas tajā ir pieejamas tikai brauciena laikā. Ekrānā ir integrēta kamera, kas fiksē vadītāja acu skatienu, un, ja vadītājs novēršas no ceļa, aktivizējas funkcija “pause”. Ja pasažiera sēdeklis nav aizņemts, ekrāns kļūst par digitālu dekorāciju - šajā gadījumā uz paneļa redzamas animētas Mercedes-Benz trīsstaru zvaigznes.
Ar mākslīgā intelekta palīdzību MBUX īsā laikā apgūst autovadītāja paradumus un automātiski piedāvā vairāk nekā 20 papildu funkcijas atbilstoši lietotāja uzvedībai un kontekstam. Piemēram, ja otrdienu vakaros, dodoties mājās, autovadītājs zvana kādam noteiktam draugam, MBUX šajā nedēļas dienā un laikā piedāvās veikt šo zvanu. Ja EQS vadītājs ziemā regulāri izmanto “karsto akmeņu” masāžas funkciju, sistēma to apgūst un automātiski iesaka šo komforta funkciju.
Visbeidzot, ja autovadītājs kādā pilsētas vietā izmantojis klīrensa pacelšanas funkciju, lai pārvarētu, piemēram, guļošo policistu, MBUX saglabā GPS koordinātas un nākamajā reizē, tuvojoties koordinātām, aktivizē šo funkciju bez vadītāja iesaistes.