• Bezceļu braukšanas īpašības – vēl labāks sniegums, pateicoties elektrifikācijai
• Līdz šim visplašākais klāsts un teju neierobežotas pielāgošanas iespējas
• Veiksmes stāsts 45 gadu garumā – tehnoloģiski progresīva dizaina ikona
Štutgartē/Grācā. Mercedes-Benz G-Class, ko jau izsenis uzskata par automobiļu ikonu, atkal nostiprina savas līderpozīcijas luksusa apvidus automobiļu segmentā. Pilnībā jaunie modeļi izceļas jebkuros apstākļos – tiem ir uzlabots sniegums, pateicoties elektrificētām piedziņas sistēmām, modernas braukšanas palīgsistēmas, paaugstināts komforts un uzlabota digitalizācija. Modeļu sērija, kas tika radīta 1979. gadā, šodien piedāvā neredzēti plašu piedziņas klāstu un gandrīz neierobežotas pielāgošanas iespējas. Vienlaikus tā saglabā savu neatkārtojamo bezceļu raksturu un unikālo izskatu. Parādoties tirgū, pilnībā jaunās G-Class sākumcena būs 122 808 EUR.[1]
Bezceļu ikonas pamatā ir pārbaudīta kāpņu tipa rāmja koncepcija, un tai ir trīs mehāniskie diferenciāļa bloķētājmehānismi un LOW RANGE (zema diapazona) bezceļu reduktors, kā arī stingrs aizmugurējais tilts un neatkarīga priekšējā balstiekārta. Augsts klīrenss un gargājiena balstiekārta veido pamatu pilnībā jaunās G‑Class bezceļu īpašībām. Skaitļi runā paši par sevi:
- kāpumspēja līdz pat 100 % uz piemērotām virsmām;
- vismaz 241 mm klīrenss starp tiltiem;
- maksimālais pārvaramais dziļums 70 cm ūdenī un dubļos;
- stabila braukšana sānu nokalnēs līdz 35°;
- iebraukšanas un izbraukšanas leņķis – 31° priekšpusē un 30° aizmugurē (bez piekabes sakabes).
Papildus Mercedes-AMG jaudīgajam apvidus automobilim iespējams izvēlēties arī pilnībā jauno Mercedes-Benz G 450 d un G 500. Tagad visi dzinēji ir pilnībā elektrificēti. Tie ir daļēji hibrīddzinēji ar 48 voltu tehnoloģiju, kas nodrošina labāku sniegumu ar samazinātu degvielas patēriņu. Vēlāk modeļu klāstu papildinās pirmais pilnībā elektriskais G-Class variants.
Spēka piedziņu nodrošina 9G-TRONIC automātiskā pārnesumkārba ar hidrotransformatoru, kas ir īpaši pielāgota bezceļu ikonas prasībām. Plašas pārnesumu pārslēgšanas iespējas nodrošina ērtu un klusu braukšanu, jo īpaši pie maziem dzinēja apgriezieniem. Vienlaikus tas palīdz samazināt degvielas patēriņu. Trīs ātruma sensori ļauj pārslēgt pārnesumus ar tā dēvēto “izlaišanu”, kad atkarībā no braukšanas situācijas vairāki pārnesumi tiek izlaisti. Pārslēgšanas režīms ir atkarīgs no izvēlētās braukšanas programmas. Kā ierasts Mercedes-Benz automātiskajām pārnesumkārbām, vadītāji var pārslēgt pārnesumus arī manuāli, izmantojot DIRECT SELECT pārnesumu pārslēgus uz stūres.
Pārnesumkārba ir konfigurēta tā, lai 40 % dzinējmomenta tiktu pārnesti uz priekšējo tiltu, bet 60 % – uz aizmugurējo tiltu. Bezceļu reduktors ievērojami palielina griezes momentu uz piedziņas riteņiem, braucot pa bezceļiem. Vienlaikus tas samazina maksimālo ātrumu un palielina saķeri. Tas ļauj pilnībā jaunajai G-Class viegli pārvietoties pat ļoti sarežģītā reljefā. Bezceļu reduktoru var ieslēgt transmisijas režīmā “N”, izmantojot slēdzi LOW RANGE ar ātrumu līdz 40 km/h. Pārnesumkārbas koeficients šādā gadījumā mainās no 1,00, ja ir iestatīts HIGH RANGE braukšanai pa ceļiem, uz 2,93. Iespējams pārslēgties no LOW RANGE uz HIGH RANGE ar ātrumu līdz 70 km/h. Priekšējo un aizmugurējo diferenciāļu bloķētājmehānismi ir izveidoti kā parasti diferenciāļa bloķētājmehānismi ar 100 % bloķēšanas efektu. Tie darbojas tikai elektromehāniski un ir pilnībā savienoti tīklā. Visus bloķētājmehānismus var ieslēgt atsevišķi, braucot gan LOW RANGE, gan HIGH RANGE režīmā.
Pilnībā jaunajos G-Class automobiļos balstiekārtai standarta aprīkojumā ir adaptīva regulējamā amortizācija, kas iepriekšējos modeļos bija pieejama tikai papildaprīkojumā. Bezceļa apstākļos tas nodrošina vēl labāku kontroli. Amortizatori vēl labāk nekā pasīvie amortizatori kompensē zemes nelīdzenumus. Pateicoties saneses un slīpuma stabilizācijai, sistēma pastāvīgi regulē amortizatoru parametrus atkarībā no braukšanas situācijas un automātiski samazina virsbūves kustības.
DYNAMIC SELECT ļauj viegli iestatīt braukšanas programmas “Comfort”, “Sport”, “Eco” un “Individual” tikai ar vienu slēdzi. Braukšanai bezceļa apstākļos ir pieejamas trīs papildu braukšanas programmas. Programma “Trail” piedāvā optimizētu vadāmību vienkāršākā reljefā ar gludu virsmu, piemēram, uz zemes ceļiem vai grants seguma. Braukšanas programma “Rock” ir paredzēta braukšanai pa vidēji sarežģītu un sarežģītu, nelīdzenu reljefu ar cietu, akmeņainu virsmu. Savukārt programma “Sand” nodrošina uzlabotu braukšanas dinamiku ar veiklu vadības pārņemšanu.
Apmēram pēdējos 45 gadus Mercedes-Benz G-Class izskats nav piedzīvojis būtiskas pārmaiņas. Pilnībā jauno modeļu virsbūves dizains ir pārveidots vien nedaudz. Redzamās vizuālās izmaiņas ir radiatora režģis ar četriem horizontāliem režģa elementiem iepriekšējo trīs vietā, kā arī priekšējie un aizmugurējie buferi. Priekšējie buferi ir atjaunoti noapaļota kvadrāta formā. Jauns A statņa pārklājums un spoilera mala uz jumta malas rada labāku aerodinamiku un lielāku akustisko komfortu.
Pilnībā jaunās G-Class salonā bezceļu raksturs ir apvienots ar augstākās klases aprīkojumu. Interjerā var atrast daudzus virsbūves dizaina elementus. Piemēram, sānu gaisa atveres ir apaļo priekšējo lukturu formā un tagad pieejamas arī ar apgaismojumu. Pasažiera pusē joprojām ir satverams rokturis. Savukārt trīs diferenciāļu bloķētājmehānismu slēdži joprojām ir galvenie elementi pārveidotajā bezceļu vadības centrā. Pēdējais tagad piedāvā arī ātrās piekļuves iespēju, piemēram, OFFROAD COCKPIT (bezceļu panelis), kas gan vadītāja, gan multivides displejā ļauj redzēt svarīgākos bezceļu braukšanas datus. Jaunākās paaudzes daudzfunkcionālajai stūrei ar skārienjutīgās vadības virsmām standartaprīkojumā ir napa ādas apdare. Atmosfēru papildina salona apgaismojums un visaptverošais ādas polsterējums.
Pilnībā jaunās G-Class standartaprīkojumā ietilpst arī MBUX papildinātās realitātes navigācija. Sistēma saskaņo grafisko navigāciju un satiksmes informāciju ar tiešraides attēliem multivides displejā. Tas var palīdzēt vadītājiem atrast ceļu pat sarežģītās satiksmes situācijās un ātri, droši un mierīgi sasniegt galamērķi. Sistēma arī sniedz atbalstu pie luksofora, proti, tā parāda pašreizējo luksofora krāsu, tādējādi palīdzot situācijā, kad signāla redzamība ir ierobežota.
Pilnībā jaunā G-Class pēc izvēles pieejama ar KEYLESS-GO. Šī iespēja ļauj aizslēgt un atslēgt sānu un aizmugurējās durvis, vienkārši nospiežot pogu uz durvju roktura. Lai to paveiktu, nav nepieciešams turēt automobiļa atslēgu. Tā var mierīgi palikt kabatā. Automobili var arī ērti iedarbināt ar pogu, neievietojot atslēgu aizdedzē. Vienīgais noteikums ir, lai atslēga atrastos automobilī pie vadītāja. Pēc pieprasījuma ir pieejams arī videoreģistrators. Tas var filmēt satiksmes plūsmu automobiļa priekšā un reģistrēt laiku un ātrumu.
Ar papildus pieejamo Burmester® 3D telpiskās skaņas sistēmu (kas ietilpst Mercedes-AMG G 63 standarta aprīkojumā) pilnībā jaunā G-Class piedāvā nepārspējamu skaņas kvalitāti. Tajā ietilpst visaptverošā Dolby Atmos® skaņas pieredze, kas piešķir mūzikai vairāk telpas, skaidrības un dziļuma. Šī sistēma pilnībā jauno G-Class pārvērš mūsdienīgā koncertzālē uz riteņiem. Griestu panelī ir iebūvēts izgaismots papildu skaļrunis. Tagad pastiprinātāja sānos ir pieejami seši papildu kanāli, kas nodrošina labāku frekvenču atdalīšanu un skaņas pozicionēšanu.
Pateicoties uzlabotajām jaunākās paaudzes papildu drošības palīgsistēmām, pilnībā jaunās G-Class automobiļi ir vieni no drošākajiem transportlīdzekļiem savā segmentā. Standarta aprīkojumā ietilpst aktīvā bremzēšanas palīgsistēma. Sistēma izmanto sensorus, lai noteiktu sadursmes risku ar priekšā braucošiem, šķērsojošiem vai pretimbraucošiem transportlīdzekļiem. Nenovēršamas sadursmes gadījumā sistēma var brīdināt vadītāju gan ar skaņas, gan vizuālu signālu. Ja bremzēšana ir pārāk vāja, sistēma var arī palīdzēt, palielinot bremzēšanas spēku līdz atbilstošam līmenim. Standarta aprīkojumā ir arī PRE-SAFE® preventīvā pasažieru aizsardzības sistēma. Tā jau savlaicīgi var atpazīt kritiskas braukšanas situācijas un uzsākt aizsardzības pasākumus piesardzības nolūkos. Standarta aprīkojumā ietilpst arī aktīvā novietošanas stāvvietā palīgsistēma ar PARKTRONIC. Sistēma var aktīvi palīdzēt iebraukt stāvvietā atpakaļgaitā un atpazīt piemērotas stāvvietas, braucot ar ātrumu līdz 35 km/h.
Papildus pieejamajā tehnoloģiju paketē apvienotas visas pieejamās palīgsistēmas, nodrošinot maksimālu drošību un mierīgu braukšanu. Aktīvā distances ievērošanas palīgsistēma DISTRONIC cita starpā palīdz vadītājiem ievērot drošu distanci no citiem transportlīdzekļiem. Šī pakete vadītājiem palīdz arī pilsētas satiksmē. Piemēram, izbraukšanas brīdinājuma funkcija var brīdināt vadītājus par velosipēdistiem, kas tuvojas automobilim. Aklo zonu noteikšanas palīgsistēma var palīdzēt izvairīties no negadījumiem joslu maiņas laikā, sūtot vadītājam redzamus un dzirdamus brīdinājumus. Ceļa zīmju palīgsistēma seko līdzi attiecīgajiem ātruma ierobežojumiem un atgādina par tiem vadītājam. Savukārt novietošanas stāvvietā pakete ar 360° kameru palīdz novietošanas stāvvietā un manevrēšanas laikā. Manevrēšanu atvieglo visaptverošais skats un palīdzība automobiļa novietošanai stāvvietā – centrālajā displejā ir skaidri redzama transportlīdzekļa tuvākā apkārtne. Attēlus nodrošina četras kameras (priekšpusē, aizmugurē un abos sānos). Visas kameras tiek apvienotas, radot virtuālu 360° skatu kā no putna lidojuma.
Īsumā par pilnībā jauno Mercedes-Benz G-Class
- Pilnībā jaunā Mercedes-Benz G-Class turpina 1979. gadā radītās modeļu sērijas veiksmes stāstu. Bezceļu ikonas pamatā joprojām ir pārbaudīta kāpņu tipa rāmja koncepcija, trīs mehāniskie diferenciāļa bloķētājmehānismi un LOW RANGE bezceļu reduktors, kā arī stingrs aizmugurējais tilts un neatkarīga priekšējā balstiekārta.
- Pārveidotais bezceļu vadības bloks, jaunais OFFROAD COCKPIT un “caurredzamais motora pārsegs” sniedz digitālu bezceļu pieredzi.
- Pateicoties elektrifikācijai, jaunie modeļi nodrošina labāku reaģēšanas spēju bezceļa apstākļos un lielāku komfortu uz ceļiem ar segumu. Arī daļējie hibrīddzinēji ar integrētu starterģeneratoru un 48 voltu borta elektrosistēmu pārsteidz ar labāku sniegumu un samazinātu degvielas patēriņu.
- Ar MBUX (Mercedes-Benz User Experience) informācijas un izklaides sistēmu un 31,2 cm (12,3 collu) vadītāja un multivides displeju ar skārienjutīgu vadību jaunā G-Class ir tik savienota kā vēl nekad.
- Vadītājiem palīdz virkne progresīvu drošības palīgsistēmu.
- Atkal paplašinātais MANUFAKTUR klāsts ļauj plaši pielāgot automobiļa virsbūvi un salonu.
- Nelielas izmaiņas skārušas virsbūvi, kurai tagad ir jauns radiatora režģis ar četriem horizontāliem režģa elementiem iepriekšējo trīs vietā un pārveidoti priekšējie un aizmugurējie buferi.
- Jauns A statņa pārklājums, spoilera mala uz jumta malas un jauni izolācijas materiāli uzlabo aerodinamiku un palielina akustisko komfortu.
[1] Ieteicamā mazumtirdzniecības cena Vācijā, ieskaitot 19 % PVN.